2. října 2016

CZECHITAS: Jak jsme pekly Java bublaninu

První říjnovou sobotu jsem strávila s Czechitas v Ostravě na workshopu s názvem Úvod do programování

Byl to můj pátý kurz s Czechitama (předtím Data Girls, Rails Girls, Excel a Digitální garáž), proto jsem věděla, že se můžu těšit na přátelskou atmosféru a spoustu informací a motivace. Sbalila jsem štrůdl, staré dobré vrčící Lenovo a vyrazila do ostravského Impact HUBu.

Foto: Martin Kusyn

Jaká je motivace holek programovat?

Některé z nás se chtěly posunout v práci, některé zkoumaly své další možnosti, jiné si rozšiřovaly obzory. Já jsem první případ. Na workshop jsem šla, protože sedím v celkem malé kanceláři s dvěma ajťáky a chci 

  1. pochopit jejich práci,
  2. začala jsem se víc zajímat o analýzu dat, ke které se základy programování budou hodit a
  3. jsem strašně zvědavá a moc mě to lákalo.
Na úvod jsme byly seznámeny s tím, co programování vůbec obnáší, a zkusily si jednoduchou hru na code.org. Tady jsem teda zaválela a vysloužila si bonbon za nejrychlejší dokončení. To byl můj poslední veřejný úspěch. :-)

Hra na naučení programování code.org

Následovalo skutečné hraní si s kódem (využívaly jsme jazyk Java) a sledování, co umí. Vysvětlily jsme si vývojové prostředí, proměnné a datové typy. Tady jsem se ještě chytala dobře.

Po obědě jsme se vrhly na strukturované programování a podmínky a cykly. Zde jsme si vyzkoušely super "offline" hru, kdy jsme podle receptu na bublaninu tvořily kód. Tohle nám šlo nejen proto, že jsme ženské, ale mně hodně pomohla daná jak struktura (recept), tak možnosti (části kódu, které jsme skládaly tak, aby udělaly svou funkci).

copy of bublanina

Horší už bylo psaní kódu "naslepo", což nakonec i zaznělo při feedbacku, a příští kurz bude obohacen o příklady k úkolům, od kterých se bude moci člověk odrazit a hrát si s kódem a zjišťovat, jak to jde a nejde. Za tohle taky děkuji týmu – feedbacky si berou k srdci a chtějí kurzy zlepšovat.

Z Úvodu do programování jsem si odnesla OBROVSKOU chuť naučit se víc. Žádná sobota, kterou jsem s holkama (a s kluky - kouči :-)) strávila, nebyla zbytečná, takže dík celému týmu.

Pokud se na workshop s Czechitama chystáš poprvé, hned se zeptej, pokud se nebudeš chytat – všichni ti ochotně a rádi poradí. :-)

0 komentářů:

Okomentovat

Díky za komentář! Nevím všechno, proto budu ráda, když mě opravíš či doplníš.