4. října 2016

PPC tuning s Větrovkou

Školení PPC tuningu

Ve své práci mám možnost vybrat si a zúčastnit se školení. Nedávno jsem se rozhodla pro školení PPC tuningu s Petrou Větrovskou. A vůbec jsem neudělala chybu.

Když jsem v únoru 2016 nastoupila do současné práce, řekl mi šéf, že PPC dokáže nastavit cvičená opice. Tenkrát jsem nad tím moc nepřemýšlela, protože vytvořit, zacílit a spustit kampaň jsem dovedla.

Že to není jen o těchto třech krocích, jsem začala zjišťovat v průběhu času, a protože PPC je dobrý způsob, jak vyhazovat peníze oknem, rozhodla jsem se, že já jedním z těchto lidí nebudu, a znalosti si budu prohlubovat.

Na školení jsem jela do Prahy do ICG – Capability. Vyjížděla jsem o půl 6 ráno a cestou spala v možných i nemožných polohách, dokud jsem nestanula na hlavním nádraží.

Školení se mi líbilo. Bylo neformální, člověk se mohl kdykoliv na cokoliv zeptat, bylo podnětné a motivující. Lidé měli různé úrovně zkušeností – moje spolusedící už byla hodně vysoký level, ale byli tam i lidé, kterým byl nějaký ten PPC účet "nadělen" a oni do toho postupně zabředávali. K dispozici byla káva a občerstvení a Větrovka nás navíc vyvedla na oběd.

Díky za podnětnou prezentaci a přístup.

Co jsem si odnesla ze školení PPC tuningu

  • Největší vliv z rozšíření AdWords mají sitelinky
    Vyplatí se využívat rozšíření o podstránky. Podle zkušeností lidí nemají samy o sobě vysokou míru prokliku, ale zvyšují ji u samotného inzerátu. Budu jim věnovat větší pozornost a nikdy je nezapomenu použít.
  • Modifikátor volné shody
    Modifikovaná volná shoda určuje, které slovo má být ve vyhledávacím dotazu zahrnuto. Před vybrané slovo stačí napsat znaménko +. Pokryje to mnohem více vyhledávacích dotazů (synonyma, diakritika, jednotné/množné číslo, překlepy), které budou mít vyšší konverzní poměr. Použití modifikátoru hezky popsala Helena Šimková. Nikdy jsem nepoužívala volnou shodu jako takovou, takže vyzkouším modifikovanou a omezím frázovou.
  • Nezanevřít na PPC
    Spousta firem/podnikatelů zanevře na PPC, protože si to většinou nějak nastaví (sami nebo  to udělá nějaký über optimalizátor), sypou do toho peníze a nevidí výsledek. Je důležité mít pro vyhodnocování dostatek dat a na základě nich optimalizovat. První výsledky jsou vždycky horší. Pokud mi klient řekne, že PPC nechce, nabídnu mu, že se na účet podíváme spolu a řeknu mu, kde je chybně nastaven a co jde vylepšit.
  • Dělat si report pro výkon klíčových slov podle kvality
    Většinu konverzí může klidně dělat klíčové slovo se skóre kvality 6 a méně. Zatím jsem nepozastavovala slova s nízkým skóre kvality, spíš se snažila ho vylepšit.
  • Průměrnou pozici hledat v reportu
    Klienti často sledují svou pozici ve vyhledávači a neberou v potaz nějakou personalizaci apod. Průměrnou pozici skontrolovat vždycky v reportu.
  • Inzeráty v AdWords a Skliku
    Často jsem kopírovala inzeráty pro každý systém, s čímž okamžitě přestávám, protože jiní lidé vyhledávají na Seznamu, jiní na Googlu. Budu přizpůsobovat inzeráty cílové skupině.
...a mnohem více!

Informací bylo skutečně moc a mě teď čeká jejich testování, testování, testování... :-)

0 komentářů:

Okomentovat

Díky za komentář! Nevím všechno, proto budu ráda, když mě opravíš či doplníš.