11. října 2016

Girls talk IT!

S Czechitas jsem se seznámila úplnou náhodou a vůbec k tomu nemuselo dojít, kdybych v březnu 2015 nedostala rýmu. Když jsem totiž nachlazená a jde na mě splín, kupuji si nějaký holčičí časopis. Tenkrát jsem sáhla po Cosmpolitanu, kde byl článek o ženách, které živí jejich vášeň, a mezi nimi právě zakladatelka Czechitas Dita Přikrylová.


Tenkrát jsem to přečetla a řekla: "Ok, to není nic pro mě." Sledovat Czechitas jsem začala až na podzim, kdy mi začalo něco chybět v mé tehdejší práci a já hledala věc, která mě nakopne. Přihlásila jsem se na ostravské Data Girls a užila si skvělou sobotu.

Než jsem se seznámila s online marketingem, od čehokoliv, co mělo společného s počítači, jsem se distancovala. A to jsem 5 let chodila s programátorem (a nevěděla, co to sakra furt na tom počítači dělá). Pak přišel rozchod, první práce a BUM! XML feedy, hájedničky, struktura e-shopu, Excel, data, htmlko, šlo to rychle. Důležitá pro mě byla asi změna pohledu. Předtím jsem se držela svého kopyta: zajímalo mě umění a literatura, naopak nevypočítám nejjednodušší rovnici a na počítači mě zajímá jen internet. Hahaha!

Data Girls se tenkrát konaly v Impact Hubu a já z tama odcházela s velmi příjemným pocitem. Seznámila jsem se s datovou analýzou, nástroji (Tableau Public, Microsoft Power BI), jednou slečnou a hlavně s Czechitama, se kterýma jsem pak absolvovala další víkendy – Rails Girls, Excel, Digitální Garáž, Úvod do programování.

Holky (a kluci) z Czechitas vás velmi příjemnou formou seznámí se základy grafiky, tvorby webu, programování apod. Pokud se chcete v něčem zlepšit, posunout se, udělat životní změnu, zkusit něco nového, jděte do toho. Žádná takto strávená sobota nepřijde vniveč. Pokaždé jsem jela domů motivovaná, s novými znalostmi, s touhou dál se zlepšovat... I díky tomu jsem se pár týdnů nato odhodlala změnit místo a nastoupit do práce, kde jsem dostala příležitost se toho hodně naučit.

0 komentářů:

Okomentovat

Díky za komentář! Nevím všechno, proto budu ráda, když mě opravíš či doplníš.